Zbav se dýně!

Instruktoři: 2 generálové

Materiál: dýně (můžeme je nasimulovat velkými papírovými koulemi obalenými žlutým krepákem; nebo něčím jiným, ale mělo by to být kontrastní, mělo by jich být víc než hráčů), lana na vymezení pole, spousta materiálu na motivaci

Hráči: 15 a víc

Délka hry: 15 minut motivace + 2 × 10 minut

Rozdělení: 2 družstva

Stručná charakteristika: běhací hra, která je daleko více strategická, než by se zdálo

Motivace

Scénka, ve které figurují dva králové, dvě princezny, dva královští rádcové, jedna kouzelná bába, několikero kouzelných hůlek a hlavně spousta dýní a která trvá skoro tak dlouho jako hra. Je zejména o tom, že kouzelná bába přesvědčí princezničky, že kouzelné hůlčičky jsou IN, princezničky přesvědčí tatínky, aby jim je koupili („… ona už to taky má …“), jenže pak se ukáže, že hůlčičky vyčarovávají pouze dýně, takže všude je spousta dýní, které začínají hnít. No a nejjednodušší způsob, jak se jich zbavit je přenést je do sousedního království.

Počáteční rozestavení

Dvě království, nepříliš velká (asi tak 100 × 100 metrů), zato, pokud možno, hodně členitá. Království jsou oddělená „neutrální zónou“ širokou asi tak 30 metrů. Každé království má dýně, přibližně dvakrát tolik, kolik je hráčů v družstvu.

Pravidla

Poznámky

Zpět na přehled her