Maršál a špion

Instruktoři: 1

Materiál: papírky s hodnostmi

Hráči: 10–30 (ideálně 2×8)

Délka hry: 1 hra asi 6 min. (doporučeno hrát tak 5–8krát)

Rozdělení: družstva (2–4)

Věk: 10 a víc

Záměr: taktika, týmová spolupráce, rychlost, pozornost

Příprava

Pro každé družstvo připravíme sadu hodností. Doporučené hodnosti jsou následující:

Maršál je v každém družstvu právě jeden, špion musí být alespoň jeden, ostatní dle volby organizátora. Je možno dát více lístečků, než je hráčů. Pak je na družstvech, které vynechají.

Vlastní hra

Hrají dvě družstva. Každé družstvo dostane sadu papírků s hodnostmi, kterou si mezi sebe tajně rozdělí. Hra probíhá asi takto: nejdříve hráči pobíhají po vymezeném poli a nic se neděje. Zajímavé to začíná být v okamžiku, kdy někdo někoho plácne. Základní pravidlo hry je: Vyšší hodnost zabíjí nižší a ten, kdo prohrál, odchází na předem vymezený hřbitov. Pokud se utkají dvě stejné hodnosti, záleží na tom, kdo koho plácl. Pokud se plácli přibližně zaráz, boj zůstává nerozhodný a nikdo nevítězí.

Nyní následuje seznam výjimek z výše uvedeného základního pravidla:

  1. Špion zabíjí Maršála

  2. Uvedená pravidla vůbec neplatí pro bombu. Pro bombu platí: nesmí nikoho plácnout, pokud na ni někdo zaútočí, umřou oba dva. A aby to nebylo jednoduché, tak i z tohoto pravidla je výjimka – neplatí pro minéra, ten souboj s bombou přežije. Bomba umírá v každém případě!

Družstvo prohrává:

Poznámky

Zpět na přehled her