Hledání svatého Grálu

Instruktoři: asi 8

Materiál: Několik pohárů a nádob na pití („grálovitého“ vzhledu), pochodně a lucerny ve velkém množství, černé pláště, velké papíry, fixy, 3 velké nádoby, síť (velká záchranná síť ze stavby), lana, fazole, svíčka pro každého hráče, sirky.

Hráči: 10–30

Délka hry: 3 hodiny

Rozdělení: jednotlivci

Věk: 10 a víc

Záměr: posílení důvěry v sebe sama

Motivace

Přichází kouzelník Merlin a uvádí krále Artuše a rytíře kulatého stolu. Ti se usadí do kruhu a Artuš zahájí sezení větou: „Bože dej nám moudrost vidět to správné, odvahu vybrat si to a sílu vytrvat v tom.“ Poté Artuš pronese řeč, ve které vyšle rytíře na cestu za posvátným Grálem, a předá řeč Merlinovi, který osvětlí detaily cesty.

Základní myšlenka

Hráči se vydávají na cestu za posvátným Grálem, který má naplňovat přání. Cesta probíhá v noci, hráči postupují lesem od jednoho světla k druhému a u jednotlivých světel na ně čekají různé nástrahy. Pokud se jim nepodaří úkol splnit, mohou přijít o život, který je symbolizován sirkou. Na stanovištích nejsou nikým kontrolováni, záleží na jejich poctivosti. Nakonec dojdou k jeskyni s několika Grály, z nichž mají vybrat ten správný a napít se z něj. Poté, co tak učiní, k nim přistoupí mnich a pronese k nim řeč, v níž shrne následující myšlenky:

Vlastní hra

Hráči postupují jednotlivě po světlech, mají čtyři životy symbolizované sirkami. Po cestě hráči překonávají níže uvedené úkoly. Úkoly jsou popsány na papíru, který leží v blízkosti světla. Pokud není uvedeno jinak, tak u stanoviště není žádný člověk.

Poznámky

Zpět na přehled her